Czerwiec pod znakiem tęczy

Krótko o modzie w stylu PRIDE

Nie bez powodu czerwiec jest uznawany za najbardziej kolorowy miesiąc w ciągu roku. To właśnie pierwszy miesiąc lata uznawany jest za święto społeczności LGBT, a na całym świecie organizowane są serie imprez, marszów i konferencji.

W konwencji tych wydarzeń czerwiec został określany hasłem #PrideMonth, czyli #MiesiącRówności. W ślad za tym hasłem poszedł świat mody, który co roku okazuje swoje wsparcie społeczność LGBT wypuszczając specjalną linię kolekcji z tęczą w tle. I choć tegoroczna epidemia zablokowała wszelkie imprezy towarzyszące w ramach PRIDE MONTH, nie znaczy to, że duch tych wydarzeń nie przetrwał choćby w postaci tegorocznych letnich kolekcji. Dziś będzie mowa, własnie o modzie w stylu PRIDE 🙂

Moda znaczy równość

NIKE ROSCHE ONE HYP

189.00 

Buy from here

Bershka - Dzinsy Super Skinny

119.00 

Buy from here

Aliexpress - Koszulka PRIDE MONTH

35.28 

Buy from here

Aliexpress - Czerwona apaszka

3.92 

Buy from here

Zegarek z tęczowym paskiem - Aliexpress

64.34 

Buy from here
Pins
  1. NIKE ROSCHE ONE HYP
  2. Bershka - Dzinsy Super Skinny
  3. Aliexpress - Koszulka PRIDE MONTH
  4. Aliexpress - Czerwona apaszka
  5. Zegarek z tęczowym paskiem - Aliexpress

Pomysłodawcą aby świat mody otworzył się na Pride była amerykańska aktywistka Brenda Howard, zwana inaczej „Mother of Pride”. Jako pierwsza głosiła hasła by wraz z organizacją parady równości powołać serię innych wydarzeń, skupiających różne dziedziny. Dziś wydarzenia w ramach „Pride Month” towarzyszą całej przestrzeni LGBT. Ma to miejsce w ramach nie tylko marszy, webinarów czy konferencji, ale także ogromnej branży hotelarskiej promującej się hasłem „gay friendly” czy znaczonego obszaru gastronomii, w ramach hasła „u nas jesteś mile widziany, bo miłość nie wyklucza”. Do grona tych branż dołączyła także moda, dlatego w czerwcu ogromna ilość marek wypuszcza specjalne, kolorowe kolekcje opatrzone symbolem środowiska LGBT, czyli tęczą.

W 2019 roku prekursorem zdecydowanie była marka H&M, która już nie pierwszy raz angażuje się w akcje społeczne tworząc swoje produkty. Stworzona w zeszłym roku kolekcja opatrzona była hasłem:

„Tą kolorową kolekcją chcieliśmy stworzyć określoną atmosferę – żywą, radosną, pełną poparcia dla odmienności. Kolekcja jest zróżnicowana i zachęca do zabawy „mix & match”, co wzmacnia przesłanie H&M o inkluzywności i równości”.


Motywem przewodnim stała się tęcza. Tworząc swoje projekty marka chciała, aby ich ubrania wyzwalały pozytywne emocje, radość i optymizm. H&M reklamowała ją jako tę, która ma nieść przesłanie miłości zwiększając świadomość na temat walki o równe prawa, różnorodność i integrację

Ideę marki wkrótce powieliły także takie brandy jak ASOS, Adidas czy NIKE. Ich ubrania miały przede wszystkim nieść pozytywne przesłanie, dzięki nagromadzeniu kolorów, budząc przy tym pozytywne skojarzenia. Motyw tęczy stał się tym samym przewodnim motywem tolerancji i różnorodności, który jednocześnie jest tym samym dla społeczności LGBT.

Nie tylko sieciówki


We wsparcie społeczności LGBT angażują się nie tylko komercyjne marki. W 2019 roku, w ramach PRIDE Month, swoją specjalną kolekcję wypuścił amerykański dom mody pod szyldem Ralpha Laurena. W czerwcu zeszłego roku marka przygotowała na czerwiec kapsułkową kolekcję składającą się z elementów unisex: bluzek, bluz oraz T-shirtów dla dorosłych i dla dzieci. Wszystkie produkty łączyło charakterystyczne logo marki: gracz polo w galopie – zabarwiony kolorami tęczy. Tym samym marka chciała podkreślić swoje wsparcie dla mniejszości seksualnych.

Do tego grona dołączyła także francuska marka DIESEL. W ramach wsparcia marka w czerwcu stworzyła specjalna kolekcję T-shirtów i koszulek opatrzonych napisem PRIDE, stanowiących swojego rodzaju hołd dla społeczności LGBT. Właśnie wówczas marka przekonała się na własnej skórze co znaczy nietolerancja, nawet za sam gest wparcia okazanego mniejszości.


Krótko po tym wydarzeniu od momentu wypuszczenia kolekcji i reklamowania jej na instagramowym profilu brandu, Diesel stracił ponad 14 tysięcy followersów. Pomimo jasnego komunikatu ze strony swoich odbiorców, marka nie zrezygnowała z przyjętej misji i na swoim Instagramie opublikowała post, w którym wręcz podziękowała tym osobom, które zdecydowały się przestać obserwować jej profil społecznościowy. Brand dodatkowo zapewnił też, że dalej zamierza wspierać społeczność LGBT i nie ma zamiaru się z tym ukrywać.Właśnie za ten gest być może straciła część klientów, zyskując wsparcie ogromnej społeczności, dla której stała się tym samym orędownikiem walki o równe prawa! BRAWO!

Moda od zawsze wykorzystywała w swoich kampaniach ruchy społeczne lub sytuacje, które aktualnie mają miejsce na świecie. W swoich projektach nie raz nawiązywała do ważnych treści, inicjatyw bądź przekonań. I bardzo dobrze! Bo moda powinna przedstawiać różnorodny świat, w którym żyjemy.


Tęczowa koszulka Aliexpress

W związku z Pride Month chciałem Wam przedstawić jedne z podkoszulków, które znalazłem na popularnym portalu i nawiązujących do tej akcji. Koszulka imitująca poplamienie farbą idealnie wpisuje się w motyw PRIDE, dobrałem do niej ulubione jeansy z dziurami oraz kolorowe buty nike w stylu Roshe Run.


Ten outfit ma zarażać pozytywną energią i optymizmem. Nie bój się odważnych akcesoriów. Możesz dodać zegarek z tęczowym paskiem, który przedstawiam na zdjęciu, kolorową opaskę na włosy, oryginalną baseballówkę, decyzja należy tylko do Ciebie i od tego, co chcesz przekazać innym ?

UWAGA: Rozmiary na Aliekpress standardowo są 2-3 rozmiary mniejsze niż europejskie. Pamiętajcie aby dokładnie sprawdzić tabelę rozmiarów. W razie problemów zachęcam do kontaktu! ?

KUP TUTAJ: Koszula PRIDE MONTH – Aliexpress

Sending
Oceń stylizacje
0 (0 głosów)

NIE CHCESZ KUPOWAĆ NA ALIEKSPRESS, WYBIERZ ORYGINALNE PRODUKTY ZNANYCH MAREK:

Używam afiliacji

komentarzy

  1. Ja chcę wiedzieć co robisz, że tak dobrze wyglądasz ? Chciałbym poczytać jaką dietę stosujesz, jak wyglądają Twoje posiłki, oraz jaki rodzaj aktywności wykonujesz. Podziel się swoimi sposobami na sylwetkę, bo inspirujesz w tym temacie i napewno znajdziesz wielu nowych odbiorców, których np mniej interesuje moda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

„Czarna Dziura” nie taka straszna jak o niej mówią…

Złote a skromne…